Sail Away


Hej igen!
Jag har varit extremt dålig på att ta hand om bloggen.
Inte för att jag har sytt massor utan för att det bara har varit mycket annat.
Men jag ska försöka att komma igång med bloggandet igen så för att börja så visar jag ett vuxenplagg denna gången.

Jag har varit så sugen på att sy klänningar till mig själv. Egentligen vill jag sy en massa fina klänningar i vävt tyg men varje gång jag prövar är det allting något i passformen som blir helt fel, därför tänkte jag nu testa att sy klänningar i trikå istället.
De är ju töjbara så helt fel kan det väl inte bli?

Denna blev en klänning med marint tema.

 

Båthalsringning med söta tryckknappar med livbojar från 3exter, de har supermånga och fina tryckknappar med riktigt bra kvalité.


Så här ser den ut på.
Är sydd i storlek 38. Det randiga tyget i kjoldelen är klippt på snedden för att ge lite effekt.
Ska definitivt testa att sy några till i denna modellen, en är redan klar men den får ni se en annan dag.
Då jag tyckte att den blev för tajt upptill så är den Till Salu, 349 kr inkl porto.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar