Jacka Heart


Har äntligen sytt klart min första jacka.
Den påbörjades i våras men då tog det stopp för jag hade ingen passande dragkedja, beställde en från Bibbi och den kom ju snabbt men sen blev jag för feg för att sy dit dragkedjan.


När sedan lillasyster kom förbi och såg den halvfärdiga jackan sa hon : sy den där färdigt för den vill jag att Lukas ska ha!
Klart att han ska ha den, så det var bara att sätta fart.
Nu är ju den här jackan i storlek 80 och Lukas är bara 4 månader men då har han nått att växa i.


Jag älskar verkligen detaljerna på jackan.


Sydde fast ett band upptill på luvan.


Fickorna blev väl inte sådär jättbra men ändå helt okej.
Hade problem med att sy knapphålet, blev lite för trånga.


Livebild kan jag ju som sagt inte visa ännu så ni får hålla till godo med dessa tills Lukas har blivit lite större.
I det stora hela är jag jättenöjd men jackan och vill sy flera (har redan tre perfekta tyger påtänkta) och på nästa modell vill jag även försöka få till muddar i ärmarna.
Helst skulle jag vilja få in muddarna inuti ärmen, man kanske kan sy dem mellan fodret och yttertyget?
Lite som i vinterjackorna man köper.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar